Η δημιουργία ηλεκτρονικού καταστήματος μπορεί να είναι εύκολη ή δύσκολη ανάλογα με τις ανάγκες σας. Για να δημιουργήσετε ένα επιτυχημένο ηλεκτρονικό κατάστημα θα πρέπει να είστε προσεκτικοί στην επιλογή συνεργατών και στις προσωπικές σας ενέργειες.
Ακολουθήστε αυτές τις τεχνικές οδηγίες για να κάνετε τη δουλειά πιο εύκολη.
Η δημιουργία ηλεκτρονικού καταστήματος δεν είναι πλέον τόσο πολύπλοκη. Επικεντρωθείτε στα προϊόντα που θα πουλήσετε και στην προώθηση τους και απευθυνθείτε σε μια αξιόπιστη εταιρεία κατασκευής ιστοσελίδων και ηλεκτρονικών καταστημάτων για να αναλάβει την υλοποίηση. Αν και δεν χρειάζεται να είστε προγραμματιστής θα πρέπει να κατανοήσετε τα βασικά στοιχεία κατασκευής, φιλοξενίας και συντήρησης του ηλεκτρονικού καταστήματος.
Πρώτα απ’ όλα το ηλεκτρονικό κατάστημα θα πρέπει να είναι ελκυστικό στην εμφάνιση του, γρήγορο σε ταχύτητα και σχεδιασμένο πάνω στα προϊόντα που πουλάτε. Να παρέχει τη δυνατότητα αποθήκευσης όλων των απαραίτητων δεδομένων και να έχει διασφαλιστεί ότι είναι λειτουργικό και ασφαλή.
Αν θέλετε το ηλεκτρονικό κατάστημα να είναι ασφαλή από τους χάκερ ένας εύκολος τρόπος για να το εφαρμόσετε είναι να χρησιμοποιήσετε το Hypertext Transport Protocol Secure (HTTPS) αντικαθιστώντας το παλιό HTTP. Η χρήση HTTPS συνδυάζει υποστήριξη Hypertext Markup Language (HTML) με TLS. Για οποιοδήποτε διαδικτυακή συναλλαγής που χρειάζεται απόρρητο, το HTTPS είναι το απαραίτητο εργαλείο, είναι τόσο σημαντικό που από τον Ιανουάριο του 2017, το Google Chrome επισημαίνει οποιονδήποτε ιστότοπο ζητάει στοιχεία σύνδεσης ή πιστωτικής κάρτας ως “μη ασφαλές” αν δεν διαθέτει HTTPS.
Σχετικά με τις οικονομικές συναλλαγές των πελατών σας με το ηλεκτρονικό κατάστημα σας, θα πρέπει να διαθέτετε ένα ασφαλές περιβάλλον οικονομικών συναλλαγων πληρωμής με πιστωτική κάρτα και σύνδεση με τράπεζα.
Τα plugins που θα χρησιμοποιηθούν θα πρέπει να είναι τα ελάχιστα και κυρίως commercial, γιατί μπορεί να υπόσχονται πολλά αλλά κρύβουν και κινδύνους. Μερικά από τα προβλήματα που πιθανόν να αντιμετωπίσετε είναι η μόλυνση με ιούς, σημαντικές καθυστερήσεις στην ταχύτητα και γενικότερα στη συντήρηση του ιστότοπου.
Ένα από τα σημαντικά θέματα του ηλεκτρονικού καταστήματος είναι η φόρτωση των σελίδων. Αν κάποιος πελάτης διαπιστώσει ότι οι σελίδες σας είναι αργές το πιο πιθανό είναι να εγκαταλείψει τη σελίδα και εσείς να χάσετε τον πελάτη.
Οι χρόνοι φόρτωσης σελίδων ισχύουν για όλες τις συσκευές με προτεραιότητα στα smartphones, οπότε φροντίστε οι σελίδες σας να είναι κατασκευασμένες mobile first.
Με την αύξηση των δυνατοτήτων των κινητών τηλεφώνων, υπάρχει η ευχέρεια να κάνουμε πολλές εργασίες με αυτά. Στα στατιστικά στοιχεία βλέπουμε τα τελευταία χρόνια η επισκεψιμότητα να είναι μεγαλύτερη από smartphones από ότι σε desktop υπολογιστές.
Οι καταναλωτές κάνουν χρήση των κινητών τους για αγορές περισσότερο από ποτέ, το πόσο φιλικό είναι το ηλεκτρονικό κατάστημα προς τον πελάτη είναι πολύ κρίσιμο προκειμένου να ολοκληρώσει την αγορά του.
Πολύ βασικό ρόλο στην επιτυχία του ηλεκτρονικού καταστήματος παίζει η φιλοξενία του στον server. Θα πρέπει ο πάροχος σας να διαθέτει ευελιξία στην διάθεση πόρων του συστήματος, να σας εξασφαλίζει τα απαραίτητα αντίγραφα ασφάλειας και το μέγιστο δυνατό χρόνο online.
Σε περιπτώσεις που θα τρέξετε μια διαφήμιση ή κάνετε μια προσφορά, λόγω της αυξημένης επισκεψιμότητας, ο πάροχος θα πρέπει να έχει τη δυνατότητα να διαθέτει τους απαραίτητους πόρους για εκείνη την περίοδο. Αν το κατάστημα σας δεν είναι online ο πελάτης θα αναζητήσει το προϊόν στο επόμενο διαθέσιμο κατάστημα.
Με τη χρήση υπηρεσιών cloud έχετε τη δυνατότητα να χρησιμοποιείτε εύκολα και γρήγορα τις υπηρεσίες και τους πόρους που χρειάζεστε.
Η συντήρηση του ηλεκτρονικού καταστήματος είναι εργασίες ζωτικής σημασίας γιατί έτσι εξασφαλίζεται την απρόσκοπτη λειτουργία του. Έπειτα από την ολοκλήρωση κατασκευής χρειάζονται οι απαραίτητες αναβαθμίσεις σε τακτά χρονικά διαστήματα στο λογισμικό που τρέχει 24 ώρες. Συνήθως περιλαμβάνονται αναβαθμίσεις ασφάλειας που θα σας προστατέψουν από κακόβουλες ενέργειες αλλά και αναβαθμίσεις που έχουν να κάνουν με την ταχύτητα.
Οι εργασίες θα πρέπει να γίνονται σε offline περιβάλλον και στην συνέχεια να ενημερώνεται το live eshop.
Οι πληροφορίες που λαμβάνουμε από τα Google Analytics μας δείχνουν στοιχεία και τάσεις για το ηλεκτρονικό κατάστημα. Ο αριθμός επισκέψεων, οι χρήστες, το ποσοστό εγκατάλειψης και η διάρκεια περιόδου σύνδεσης είναι μερικά από τα βασικά στατιστικά στοιχεία που μπορούμε να παρακολουθήσουμε. Ενημερωνόμαστε από ποιες περιοχές μας επισκέπτονται, ποια προϊόντα βλέπουν περισσότερο ή λιγότερο και με αυτόν τον τρόπο παίρνουμε ένα σημαντικό στοιχείο για τη δημιουργία μιας διαφημιστικής καμπάνιας ή την τροποποίηση των σελίδων μας.
Εκτός από τις βασικές λειτουργίες του ηλεκτρονικού καταστήματος (online πληρωμές, αποστολή) θα χρειαστεί να ενσωματώσετε και κάποια πρόσθετα για ενέργειες marketing, design, πλοήγηση, λειτουργικότητα κ.α. Μερικά από αυτά είναι η σύνδεση με Skroutz, Bestprice και Google Shopping, σύνδεση με προμηθευτή, σύνδεση με ERP, αποστολή SMS & Voucher κ.α.
Η εταιρεία που υποστηρίζει το ηλεκτρονικό κατάστημα θα πρέπει να είναι σε θέση να ανταπεξέλθει στην εγκατάσταση, παραμετροποίηση και συντήρηση των plugins που θα επιλέξετε.
Στη Digital Arts διαθέτουμε εμπειρία 22 ετών στην υλοποίηση μεγάλων και απαιτητικών έργων, επικοινωνήστε μαζί μας για να βρούμε την καλύτερη λύση για τη δημιουργία του ηλεκτρονικού καταστήματος.